otal Annihilation ma najlepszą "grywalność" w trybie Multiplayer. Na szczeście by grać przez Internet nie potrzebne są do tego żadne specjalne serwery (choć one oczywiście istnieją o czym nieco niżej) jak ma to Diablo czy inne. Przeważnie gra się na numer IP gracza (zwanego hostem), który kreuję nową grę.

y móc zagrać z innymi graczami najpierw musimy zadbać o jedną rzecz: o prawidłową instalację naszej gry oraz odpowiedni dobór koniecznych patch-y i dodatków. Kolejność instalowania i konfigurowania naszej gry jest dokładnie opisana w dziale FAQ. Wszyscy którzy chcą grać z innymi muszą koniecznie zainstalować TA według tego opisu. Odstępstwa od tego opisu spowodują, że gracze nie będa mogi "wejść" do postawionej gry lub jeżeli już się im to uda, to będzie im brakować wielu jednostek podczas rozgrywki (nie będzie można ich wybudować mimo istniejących ikon w menu budowania).

chemat założenia gry w trybie wieloosobowym jest następujacy: Po ustaleniu, który z graczy kreuje grę uruchamia on grę i na samym początku wybiera opcje MULTIPLAYER (inni gracze na razie robia tak samo) Następnie wybiera się protokół sieciowy po jakim bedziemy grali. Jeżeli gramy przez internet to oczywiście wybieramy opcję "Połączenie Internet TCP/IP dla DirectPlay" .Gracz, który tworzy grę wprowadza dalej swój numer IP (który może sobie odczytać programem WINIPCFG.EXE z katalogu c:\windows lub z ICQ) poczym wybiera opcje NEW i ustawia już dalej opcje rozgrywki. Teraz musi jednak przekazać innym, z którymi chce grać, numer IP gry. Inni gracze po otrzymaniu tego numeru wybierają kolejno opcje MULTI -> Połączenie Internet TCP/IP dla DirectPlay ->wpisują otrzymany numer IP -> (gdy zobczymy nazwę gry w środkowym okienku) -> JOIN . Gdy wszystko pójdzie pomyślnie zostaniemy dołączeni do gry. UWAGA: musimy uważać na wersję gry jaką posiadamy. Podstawowa wersja TA bez żadnych patch-y ma numer 1.0 .Gdy zainstalujemy sobie dodatek The Core Contingency wersja zmienia się na 3.0 a obecnie już wszyscy grający po necie mają wersję 3.1 po wgraniu 8 Mb patch-a z dodakowymi jednostkami. Wspominam o tym gdyż NIE MOŻNA się dołączyć do gry o innej wersji !!!. Ktoś kto ma wersję 1.X nie połączy się z kimś kto ma wersję 3.X. Ale możliwe jest połączenie się wersji 3.0 i 3.1. Naszą wersje odczytujemy pod dużym napisem Total Annihilation zaraz po wgraniu gry, przed wyborem rodzaju gry SINGLE czy MULTI. Po włączeniu się do gry zostaje nam ustalenie naszego koloru, sojuszy, o ile gramy w kilku i na koniec klikamy w kolumnę GO przy naszym pseudonimie, zapali się zielone światełko i kreujący grę może wciśnąć przycisk START GAME. Teraz już zaczynają się same emocje......

cześniej jednak musimy sobie znaleźć chętnych do gry. Pierwszym rozwiązaniem jest zajrzenie do naszego działu KLUB gdzie są zamieszczone numery ICQ i Gadu Gadu aktywnych, chętnych do gry miłośników TA. Drugim rozwiązaniem jest gra na zagranicznych serwerach, gdzie możemy się zmierzyć z graczami innych krajów. Obecnie najbardziej popularnymi są serwery Phoenix WorX ( www.phoenixworx.org ) i Gaming Battle League ( www.gamingbattleleague.com ). Naszym zdaniem lepszym z nich jest Phoenix i tam polecamy spróbować swych sił. Po wejściu na podane adresy internetowe należy zajrzeć do działu DOWNLOAD skąd ściągamy sobie tzw. clienta potrzebnego nam abyśmy się mogli zalogować do tych serwerów i móc na nich grać. Po instalacji clienta podczas pierwszego uruchomienia najpierw musimy sobie założyć konto na takim serwerze. Należy więc wpisać w odpowiednie pola swoją ksywkę hasło i ew. inne dane. Dalej najogólniej już mówiąc należy tylko grać, grać i grać, po to by najpierw zdobyć wstępne punkty, aby zaliczyć tzw. fazę treningową, a później już w miarę zaliczania nowych zwycięstw, nobilitujące nas w społeczności Totalowców, stopnie wojskowe. Poniżej dla przykładu przedstawiamy screen z serwera Phoenix WorX.

Przydatne komendy w grze w trybie MULTIPLAYER

Komendy wprowadzamy podczas gry po uprzednim wciśnięciu klawisza ENTER.

+SHOOTALL
jednostki samodzielnie ostrzeliwują również napotkane budynki wroga,

+SHAREMAP
przekazywanie informacji o mapie sprzymierzeńcom (ma zastosowanie tylko gdy została wcześniej wybrana opcja gry z zasłoniętą mapą),

+SHARERADAR
przekazywanie informacji o położeniu naszych jednostek i budynków naszym sprzymierzeńcom,

+SHAREENERGY
współdzielenie energii z naszymi sprzymierzeńcami,

+SHAREMETAL
współdzielenie metalu z naszymi sprzymierzeńcami,

+SETSHAREENERGY XX
ustawienie progu zapasu energii na XX tylko dla nas - resztę dzielimy razem ze sprzymierzeńcami,

+SETSHAREMETAL XX
ustawienie progu zapasu metalu na XX tylko dla nas - resztę dzielimy razem ze sprzymierzeńcami.

Przypominam o możliwości przekazywania jednostek i budynków innym graczom
(opcja SHIFT + H opisana dokładniej w dziale FAQ) !

Przydatne komendy w trybie MULTIPLAYER dostępne po instalacji TADemo Recorder.

Komendy wprowadzamy z małych liter podczas gry po uprzednim wciśnięciu klawisza ENTER.

.fixall
właczenie poprawki niwelującej efekt "wybuchających jednostek" w fabrykach i paru jeszcze innych błedów.

.record nazwa_gry
nagrywanie rozgrywki do pliku nazwa_gry, którą poźniej możemy odtworzyć.

.sharelos
Widzimy jednostki sprzymierzonych z nami graczy oraz ich pole widzenia.

.sharemappos
na ekranie radaru widzimy również na jaki fragment mapy patrzy nasz sojusznik,

.take
przejęcie jednostek i budynków sojusznika, który właśnie wypadł z gry (wpisujemy jak się pokaże czarny ekran o straceniu łączności z graczem X a mamy na to czas 100 s),

.takecmd
przejęcie jednostek i budynków sojusznika wraz z jego Commanderem, który właśnie wypadł

Gra bez publicznego adresu IP

Normalnie, aby zagrać z innymi graczami w TA każdy z nich musi mieć tzw. publiczne IP (NIE zaczynające się na 10. , 192. ). Przez to do tej pory nie można było zagrać z graczami za tzw NAT'em czyli przeważnie użytkownikami różnej maści sieci osiedlowych lub sieci opartej na sieciach telewizji kablowej.
Na szczeście niedawno opracowano rewelacyjny program oparty na technologi zaczerpniętej z sieci P2P o nazwie: Hamachi (http://www.hamachi.cc). Dzięki niemu użytkownicy robią sobie taką własną wirtualną sieć, która zachowuje się jak siec LAN i nie ważne czy są za NATem czy nie. Przy okazji możliwe jest nawet zagranie w stare gry chodzące tylko na IPX'e (np Transport Tycoon)' W sieci tej można ze sobą bez problemów wymieniać pliki, chatować itp. Jest dostępna też polska wersja tego programu z bardzo dobrze zrobionym opisem jak sobie skonfigurować ten program i z niego korzystać. Programik polecam ściągnąć stąd. Po ściągnięciu instalujemy go i uważnie czytamy wskazówki. Potem umawiamy się z graczami co do wspólnej nazwy naszej prywatnej sieci i do hasła. Gdy wszyscy się juz do niej zalogują i każdy będzie miał zieloną kropke w statusie jeden z graczy tworzy grę i wpisuje kiedy trzeba IP przydzielone mu przez Hamachi. Pozostali gracze podczas dołączania się do gry wpisują jego IP.

Wymagania sprzętowe dla gry w trybie MULTIPLAYER

Niestety, by grało się w miarę płynnie w 4 osoby należy obecnie posiadać:
- Procesor Celeron 500 lub lepszy,
- RAM 128 Mb (minimum !!),
- Karta grafiki PCI lub AGP min. S3 Virge lub lepsza,
- Modem 56.000,
- HDD praktycznie dowolny większy od 512 Mb.

Do gry 1 vs. 1 na małych mapach wystarczy:
- Procesor Pentium 200,
- RAM 32 Mb,
- Karta grafiki dowolna PCI lub AGP,
- Modem 28.800.

Do gry w 10 osób po sieci LAN należy już mieć:
- Procesor ponad 1000 MHz,
- RAM 256 Mb,
- Karta grafiki dowolna AGP,
- Karta sieciowa 100 Mbps.
- Do spięcia komputerów wymagany jest Switch 10/100 Mbps.

Zasady FAIR PLAY:

odczas gry zarówno z członkami klubu jak i z doświadczonymi graczami, których możemy spotkać na różnych zagranicznych serwerach, należy przestrzegać niepisanych ale ogólnie znanych zasad:

  • niedozwolone jest atakowanie commanderem baz przeciwnika.
  • niedozwolone jest porywanie wrogiego commandera w niewolę lotniczymi transportowcami,
  • wybieranie koloru nieczytelnego na niektórych mapach (np. złotego na mapach księżycowych czy metalowych).

Dostrojenie modemu (dla tych którzy jeszcze z niego korzystają)

zęsto gdy gramy przez internet, wskutek niezbyt dobrej jakości łączy TPSA, dochodzi do rozłączenia się modemu i to najczęsciej w najciekawszym momencie gry. Możemy temu częściowo zapobiec ustawiając odpowiedni wpis we właściwosciach modemu. Wpis ten sprawia, że modem podtrzymuje połączenie przez 5 s. mimo całkowitego chwilowego zaniku sygnału. Dzieki temu wyraźnie wzrósł mi procent ukończonych gier !
Wpisu dokonujemy w następujący sposób:
otwieramy panel sterowania - dalej klikamy w ikone modem - podswietlamy go i wciskamy opcje właściwości, potem z otwartego okienka wybieramy fliszkę połączenie a w niej opcje zaawansowane. W okienku Dodatkowe ustawienia wpisujemy : S10=50 i potwierdzamy przez OK. Teraz musimy zresetować komputer by ustawienia nabrały mocy.

Tocznet