21.01.2007   - [Tocznet]

   Wiadomością tego tygodnia jest ogłoszenie przez firmę THQ, że gra Supreme Commander (tworzona przez Gas Powered Games) osiągneła status GOLD, czyli prace nad nią zostały ukończone i płyta "matka" z finalną wersją gry pojechała do tłoczni. Światowy termin premiery gry ustalono na 20 lutego (w USA). W Polsce gra podobno będzie już dostępna 23 lutego ale nie wiem czy ta informacja jest w 100 % pewna, gdyż po przejrzeniu planów wydawniczych głównych firm zajmujących się dystrybucją gier na rynku polskim nie spotkałem żadnej wzmianki na ten temat ...

      09.12.2006   - [Tocznet]

   Firma Gas Powered Games udostępniła w sieci 40 nowych screenów z gry Supreme Commander. Poniżej prezentuję tylko kilka najciekawszych, resztę zaś możecie obejrzeć sobie tu . Parę dni temu ukazał się też nowy filmik reklamowy z gry. Można go sobie ściągnąć stąd

 

   Od kilku dni dostępna jest już najnowsza wersja E3 Unit Packa zwanego Total Annihilation Works Project. Można ją ściągnąć z Forum TAUNIVERSE w dziale Modyfikacje/Total Annihilation Works Project . W nowej wersji znajdziemy nowe super działa, fabrykę 3 levelu pojazdów, w której dla Arm wybudujemy między innymi: Empyrrean - Level 3, Mobile Command Vehicle, Sealion – Level 3, Amphibious Tank. Dla Core dostępne tam będą: Overlord - Level 3, Mobile Command Vehicle, Undertow - Level 3, Amphibious Tank. Pozatym bedzie można wybudować okrety 3 levelu: Atlantis (dla Arm) i Whale (dla Core)– podwodne transportowce 3 poziomu. Poniżej obrazeczki nowych jednostek oraz screeny z gry ukazujące super działa:



      23.10.2006   - [Tocznet]

   Parę dni temu ukazał się nowy wywiad z Chrisem Taylorem na temat jego najnowszej gry Supreme Commander. W tle można podziwiać nowe ującia filmowe z tej gry prezentujące możliwości graficzne gry oraz możliwości jakie w grze da nam nowy interfejs użytkownika. Filmik dostępny jest tu

 

   Od niedawna dostępna jest najnowsza wersja E1 Unit Packa zwanego Total Annihilation Works Project. Można ją ściągnąć z Forum TAUNIVERSE w dziale Modyfikacje/Total Annihilation Works Project . Poniżej przykładowy obrazek z gry:



      10.09.2006   - [Tocznet]

   Wszystkich miłośników, fanów i fanatyków gier strategicznych zapraszamy do wzięcia udziału w "II Ogólnopolskim Turnieju Total Annihilation" . Każdy kto lubi gatunek gier RTS na pewno słyszał o kultowej już grze Total Annihilation, która zapisała się złotymi literami w historii gier komputerowych. Gra mimo upływu 9 lat posiada wciąż wielką rzesze wielbicieli dzięki swej niezwykłej grywalności w trybie Multiplayer i ... podatności na mod-owanie. W Polsce największa grupa graczy skupiona jest wokół portalu Klubu Polskich Graczy Total Annihilation (www.totala.strategie.pl) , który co roku ogranizował ogólnopolskie zjazdy a ostatnio zamiast nich Internetowe Turnieje TA. W tym roku turniej odbędzie się w połowie pażdziernika i trwać będzie w zależności od liczby graczy do grudnia. Nad całością turnieju sprawuje organizacyjną pieczę najbardziej aktywny w naszej społeczności kolega Egon. Po więcej informacji o turnieju zapraszam na nasze forum. Zapraszam też do przejrzenia historii i nagranych rozgrywek z I Ogólnopolskiego Turnieju Total Annihilation

 

   Dostępna jest już kolejna wersja najbardziej innowacyjnego obecnie Unit Packa tworzonego dla TA zwanego Total Annihilation Works Project Obecnie można już ściągnąć wersję TAWP 2006 v.D2 . Kto chce śledzić na bieżąco wieści o tym projekcie powinien często zerkać na Forum TAUNIVERSE do działu Modyfikacje/Total Annihilation Works Project . Poniżej prezentuję co ciekawsze nowe jednostki dostępne w TAWP.



 

  Wczytując się w posty z Forum TAUNIVERSE dowiedziałem się o pojawieniu się nowej wersji TA Demo Recorder 1.0 RC2. Projekt jest obecnie kontynuowany przez osobnika o ksywce XON. Najnowsza wersja poprawia wiele poprzednich błędów i wprowadza nowe udogodnienia w rozgrywce Multiplayer. Np. wprowadzono komendę ".autopause" dzięki której nie będzie już dochodzić do sytuacji która często się zdarza, że po starcie nie wszystkim graczom jednocześnie szybko wgrywa się gra i dochodzi do paradoksu, że niektórzy już "zaczynają grać" a niektórzy się "jeszcze łądują". Aby zapobiec takiej sytuacji wprowadzono właśnie komedę ".autopause", dzięki której gra rozpoczyna się od PAUZY i rozpocząć ją można dopiero jeśli każdy z graczy wpisze komendę ".ready" lub ".voteready" co będzie oznaczało, że jest już w pełni gotów do rozgrywki. Najnowsza wersja TA Demo Recordera jest kompatabilna z dodatkiem TAWP. Więcej o nowym TA Demo możecie dowiedzieć się z tąd

 

  Najnowsze grafiki z Supreme Commander - szczegóły jutro

      20.05.2006   - [Tocznet]

  Niedawno skończyły się największe targi branży elektronicznej rozrywki E3, na których zaprezentowano wiele nowych materiałów na temat będących właśnie w produkcji gier. Oczywiście nie zabrakło tam też przedstawicieli filmy Gas Powered Games, którzy prezentowali nowinki na temat ich najnowszej gry: Supreme Commander. Dzięki temu możemy już zobaczyć pierwsze filmiki z gry, które naprawde robią super wrażenie. Pojawiło się też dużo nowych screenów, które można obejrzeć w dziale Zapowiedzi w portalu macierzystym strategie.pl. Poniżej zamieszczam linki do najnowszych materiałów filmowych o Supreme Commander

Supreme Commander - Prezentacja Gry

Supreme Commander - Prezentacja - reklamówka z targów

 

  Niedawno na łamach portalu www.tauniverse.com ukazał się nowy mod do TA, który ma w sobie wiele ulepszeń i udogodnień w prowadzeniu gry. Jego nazwa to TAWP v.B1 i naprawdę gorąco polecam jego ściagnięcie. Kto chce może też ściągnąć nową mapę wzorowaną na znanej już wszystkim mapie z Supreme Commander


Supreme Conflict

      15.04.2006   - [Tocznet]

  Ukazały się dwie nowe mapki "naszej rodzimej" produkcji. Ich autorem tym razem jest Chief Jak w większości są to mapki z rodzaju "zielonych" lecz trochę różnią się od pozostałych tym , że autor starał się by były proste ale niesymetryczne. Zapraszam do ich pobrania.  


Away

Fantasmic
      04.04.2006   - [Tocznet]

  Wczoraj w internecie pojawiły się nowe grafiki z bardzo przez nas oczekiwanego Supreme Commander. Trzeba przyznać, że bitewki będą "prezentować się" naprawdę fantastycznie ... zresztą spójrzcie poniżej ...

 

  Parę tygodni temu pojawiłą się najnowsza wersja TA Demo Recordera - podstawowego dodatku znacznie ulepszającego rozgrywki multiplayer'owe. Aby mieć najnowszą wersję TA Demo Recorder 0.99b3 należy ściągnąć pliki z tego linku i nadgrać poprzedniną wersję 99b2 (wgrywamy nowe pliki do ..\cavedog\totala potwierdzając nadgranie obecnych).

      16.02.2006   - [Tocznet]

  Buszując po internecie znalazłem parę nowych grafik z Supreme Commander, dotąd niepublikowanych w polskojęzycznych portalach. Tak swoją drogą to chyba jednak zacznę poważniej myśleć o odrębnej stronie S.C. bo materiałów jest na temat tej gry coraz więcej ...


Prawdopodobny projekt graficzny pudełka

 

  Dla urozmaicenia naszych rozgrywek przedstawiam kolejną porcję "zielonych" mapek. Dwie z nich powstały z inspiracji Egona, który jakoś nie polubił rzek w mapce Rivers & Ravines. Zgodnie więc z jego sugestią pozostwaiełem tylko : Ravines (czyli z ang. wąwozy, jary)  


Ravines v.1a

Ravines v.2
      09.02.2005   - [Tocznet]

  Niestety muszę zmartwić wszystkich, którzy z niecierpliwością czekają na Supreme Commander ... firma THQ niedawno podała do publicznej wiadomości, że premiera gry została przesunięta na pierwszą połowę 2007 r. Komentarzy do tej informacji raczej nie mam jedynie tyle, że na innych portalach były głosy, iż się tego raczej spodziewano, że SC w tym roku nie wyjdzie, gdyż gra ma bardzo ambitne założenia i nie da się jej szybko zrobić. Na pocieszenie poniżej prezentuję dwa najnowsze screeny z gry, których dotąd jeszcze nie publikowano w Polsce.

Zrzut ekranu - kilknij, aby powiększyć Zrzut ekranu - kilknij, aby powiększyć
 

  W oczekiwaniu na SC pozostaje nam na razie zadowalanie się nowymi Unit Packami, które wciąż jeszcze są tworzone przez miłośników starego dobrego Total Annihilation. Niedawo znalazłem bardzo ciekawą pozycję o nazwie "The Pack". Strona www tego projektu to: thepack.tauniverse.com . Jego zalety to: duża liczba nowych, dotąd nie znanych z innych Unit Packów jednostek, bardzo rozbudowany 3 lev budynków oraz jednostek, dopieszczona i poprawiona animacja wielu dotychczas obecnych jednostek, możliwość skierowania wyjazdów z fabryk w 4 dowolnych kierunkach ! (dla mnie to rewelacyjne ułatwienie, dlaczego tego nie zaimplementowano w oryginalnym TA), nowe rodzaje broni i ich nowe dzwięki, bogaty wybór "szpiegowskich" jednostek, kompletna podwodna ekonomia i inne. Od razu jednak zastrzegam, że instalację trzeba przeprowadzić bardzo starannie według wskazówek z pliku read.me bo inaczej gra się "wysypuje". Dokładne wskazówki jak zainstalować poprawnie ten Unit Pack zamieszczę niebawem w naszym dziale FAQ.

      18.01.2006   - [Tocznet]

  Dziś dla urozmaicenia tym którzy zaglądają na naszą stronę zamieściłem w dziale Rozegrane gry 3 nowe nagrania najciekawszych gier jakie ostatnio się odbyły oraz do zassania trzy nowe mapki by trochę urozmaicić nasze rozgrywki. Więcej ciekawych nowych mapek znajdziecie na stronie www.fileuniverse.com. Zapraszam do ich przejrzenia bo naprawdę wiele z nich to mistrzowska robota. (by poniższe mapy się wgrywały poprawnie potrzebny jest dodatkowy plik z nowymi elementami map Tamec2004 )
 


Four Continents

Killing Fields

Ridges of Estwick
      03.01.2006   - [Tocznet]

  Następny rok za nami, minęło jak z de'Guna strzelił. Tradycyjnie o tej porze przychodzą refleksje o tym co było i ... co będzie. Patrząc w przeszłość i oceniając stary rok myślę, że nie mamy wiele na co narzekać. Ciągle jesteśmy jako aktywna społeczność graczy umiejąca znaleźć przyjemność we wspólnym wirtualnym giercowaniu, które czasem powoduje, że i w życiu codziennym nawiązują się między nami nowe znajomości a nawet przyjaźnie. I w końcu o to chodzi, bo internet i wspólne zainteresowania mają łączyć ludzi, a nie dzielić, tak by czuli się mniej samotni w tym coraz bardziej cyfrowym, bezdusznym i zagonionym za forsą świecie. Wielu z nas w tym roku się wykruszyło, ale i wielu do nas dołączyło, tak że na noworoczną grę chętnych nie brakowało :) Co przyniesie nam ten Nowy Rok ... myślę, że on będzie wręcz rewelacyjny dla miłośników TA. Dlaczego ? ... bo w połowie roku zapowiedziana jest premiera Supreme Commander, długo oczekiwanego następcy starego i trącącego już "myszką" Total Annihilation, wprawdzie wciąż mającego swoich wielbicieli ale nie oszukujmy się, świat szybko pędzi na przód a apetyty graczy wciąż rosną na nowe doznania wizualne i nikt wiecznie nie będzie cieszył się grą z 1997 r. Pamiętacie jakie wtedy były komputery ? Królowały Pentium 100 lub 133, mało kto mógł się pochwalić Pentium MMX 200. A dziś ... sami wiecie ... Z niecierpliwością więc czekamy na wakacje 2006 r. Zapewniam was, że po ukazaniu się Supreme Commander dołączą do nas setki nowych graczy, a my ... kuć (i tłuc) będziemy nowe pokolenia TotalManiaków ...

 

  Niedawno została odświeżona strona www bardzo ciekawej konwersji Total Annihilation: War at Sea. Jest to przenieśienie na silnik TA wojen morskich z okresu pierwszch pancerników (lata 1890-1914) Autor projektu jest miłośnikiem historii rozwoju nowoczesnej folty i widać że z dużą pieczołowitością odtwarza okrety z tamtego okresu co daje naprawdę piękne efekty. Jest już dostępna grywalna wersja i można sobie ją zainstalować i spróbowac pograć na nowych morskich mapach też przygotowanych specjalnie pod wielkie bitwy flot stalowych kolosów.



 
      19.12.2005   - [Tocznet]

  Wczoraj odbyła się ostatnia finałowa walka I Ogólnopolskiego Turnieju Total Annihilation zorganizowanego przez PL_CLAN. Po dokładniejsze szczegóły zapraszam do działu Turnieje , gdzie są również dostępne nagrania ze wszystkich rozegranych gier, których przejrzenie szczególnie polecam wszystkim początkujacym graczom. A wszystkich którzy chcieliby się ubiegać o tytuł Mistrza Polski Total Annihilation zapraszam do pilnego trenowania przez najbliższy rok no i oczywiście na następne turniejowe potyczki, które odbędą się ... pod koniec 2006 r.

      12.12.2005   - [Tocznet]

  Niedawno firma Gas Powered Games udostępniła kilka następnych nowych grafik z opracowywanej przez nią właśnie gry Supreme Commander, która ma się stać następcą kultowgo już Total Annihilation, którego fani już od wielu lat (grę wydano w 1997 r) oczekują na godnego "następcę" tej wspaniałej gry. Niestety wskutek pechowych zbiegów okoliczności (plajta producenta gry firmy Cavedog i inne perypetie z prawami licencji do tej gry) dopiero rok 2006 może okazać się przełomowym dla tej społecznosci graczy, gdyż w jego pierweszj połowie planowana jest premiera S.C. Jak na razie główny projektant gry Chris Taylor co jakiś czas udziela wywiadów w głównych portalach internetowych prezentujac przy tym wciąż nowe "obrazeczki" z gry. No ale to dobrze bo widać, że praca wre (i jast już w dość zaawansowanym stadium) i tym razem nie skończy się już tylko na pustych obietnicach. Poniżej najnowsze grafiki tym razem poświęcone głównie jednostkom morskim i powietrznym.

 

  Ukazała się następna nowa wersja 0.67b2 TA Spring, którą należy pobrać by móc grać z innymi na serwerze Phoenix Worx.

 

  Na pewno wszyscy z nas słyszeli o SWTA (Star Wars TA) czyli inaczej konwersji TA w świat Gwiezdnych Wojen. Miłośników tej odmiany na pewno ucieszy fakt, iż właśnie ukazała się pierwsza wersja przeznaczona dla TA Spring, Wiecej szczegółów i pare screenów znajdziecie na stronie projektu SWTA.

      20.11.2005   - [Tocznet]

  Pare dni temu ukazała się nowa wersja 0.66b1 TA Spring, które jest już naprawde bardzo popularne wśród miłośników TA. Świadczy o tym np to, iż obecnie na serwerze PhoeniX WorX na czacie "starego" TA bywa jedynie po kilku graczy naraz w najlepszych godzinach, podczas gdy w Battleroomie TA Spring jest ich ok 30-40. O dziwo znaleźć można też tam Polaków, którzy nie grywali w oryginalne TA. Pojawiło się też wiele nowych map w tym przekonwertowano znaną z oryginalnej wersji Painted Desert. Dlatego wszystkim polecam zainteresowanie się tą trójwymiarową odmianą TA.

 

   Niedawno ukazała się też najnowsza wersja AI napisana specjalnie dla TA Spring dzięki czemu możliwe jest już zagranie z komputerowymi przeciwnikami. Najnowsza wersja dodaje między innymi możliwość "obsługi" przez komputerowe AI jednostek nawodnych.

      12.10.2005   - [Tocznet]

  Kilka dni temu pojawiła się nowa wersja znanego Unit Packa: Absolute Annihilation tym razem w wersji 6.0 . Ponieważ jest to jeden z bardziej popularnych, ciekawszych i bardzo dopracowanych Unit Packów dla TA stąd też nasze odnotowanie tego faktu. Autorzy na swej stronie podają, że poprzednią wersję 5.4 , która wyszła w czerwcu tego roku, ściągnięto ponad 7 000 razy. Najnowszą wersję Unit Packa można ściągnać ze strony projektu: Absolute Annihilation z działu download.

 

   Wczoraj na stronie projektu TA Spring ukazała się nowa wersja oznaczona numerem 0.65b1 . Trzeba przyznać, że ten darmowy trójwymiarowy klon TA zyskuje coraz większą popularność co nie dziwi, gdyż autorzy projektu naprawdę się starają i gra prezentuje się coraz lepiej, stając się naprawdę ciekawą pozycją wartą zagrania. Przeniesienie rozgrywek multiplayerowych na znany Totalowy serwer Phoenix Worx okazało się strzałem w dziesiątkę, gdyż z tygodnia na tydzień wciąż przybywa nowych graczy z różnych krajów. Interfejs BattleRoomu został zmodernizowany i moim zdaniem jest już obecnie lepszy i "przyjaźniejszy" niż w oryginalnym TA. Zaimplementowano tam np. opcje naprawdę łatwego ściągania nowych map czy modów. Podoba się mi też pomysł z umieszczaniem narodowych flag przed nickami graczy w zależności z jakiego kraju się logują (przynajmniej od razu można poznać czy są tam nasi :D ). Dla potwierdzenia moich pozytywnych uwag zamieszczam poniżej screena z nowym interfejsem TA Spring.

      25.09.2005   - [Tocznet]

  Przeglądając niedawno polskie portale internetowe o grach natknąłem się na dobrą zapowiedź rewelacyjnie zapowiadającej się gry: Supreme Commander. Zapowiedź dostępna jest w portalu gry.onet.pl . Przy okazji przyznam, że trochę mnie ona zmobilizowała do uaktualnienia działu zapowiedzi na strategie.pl , gdzie zrobiłem małe opracowanie tej nowej produkcji. Przypomnę, że gra zapowiadana jest na styczeń 2006 r.

Przykłady warunków terenowych na których będa toczyć się walki.

Wygląd terenu z bliska: Wygląd w wielkim oddaleniu:
Zrzut ekranu - kilknij, aby powiększyć Zrzut ekranu - kilknij, aby powiększyć
Zrzut ekranu - kilknij, aby powiększyć Zrzut ekranu - kilknij, aby powiększyć
Zrzut ekranu - kilknij, aby powiększyć Zrzut ekranu - kilknij, aby powiększyć
      22.09.2005   - [Tocznet]

   Francuski programista Roland Brochard poświęcił się przez ostatnie miesiące pracy nad nowym w pełni trójwymiarowym silnikiem graficznym umożliwiającym przeniesienie wszystkich obiektów ze starego TA do w pełni trójwymiarowego świata. Na razie nowy silnik dzała tylko pod linuxem i jest w początkowej fazie rozwoju, ale efekty są już zachęcające, co widać po poniższych screenach. Po więcej informacji zapraszam na stronę autora projektu.

 

   Chcąc rozruszać całe nasze towarzystwo nasz kolega Egon postanowił zorganizować ogólnopolski turniej graczy TA. Wszystkich chętnych zapraszamy do zapisywania się w tym miejscu.

 

   Niedawno na stronie projektu TA Spring ukazała się najnowsza wersja trójwymiarowgo silnika gry, który już obecnie umożliwia tworzenie nowych jednostek z aż 16 różnymi broniami. Zwiekszono też liczbę polygonów z których składają się jednostki co zaowocuje pojawieniem się nowych, naprawdę już doskonale wyglądających jednostek do TA. Taki mały przykładzik prezentuje poniżej:

      24.08.2005   - [Tocznet]

  Dziś w portalu gry-online.pl ukazała się bardzo dobrze napisana zapowiedz długo przez nas oczekiwanego następcy TA - Supreme Commander. Wszystkich serdecznie zapraszam do zapoznania się z tym materiałem.

 

   Na stronie projektu Absolute Annihilation ukazała się wiadomość , że wersja 5.5 tego pakietu jest już prawie gotowa i powinna sie ukazać w ciągu 2 tygodni.

 

   Modderzy grupy M.A.D. TA postanowili w oczekiwaniu na Supreme Commander zaimplementować największą, widoczną tam na wstępnych screenach, jednostkę do starego TA. Pewnie w przyszłości będzie włączona w najnowszą wersję Unit Packa: UTASP (lub innego)

      24.07.2005   - [Tocznet]

  Parę dni temu pojawiła się najnowsza wersja znanego Unit Packa: Absolute Annihilation w wersji dla TA Spring. Dla tych co trochę dawno tu zaglądali przypominam, że pod koniec wyszłą już wersja 5.4 AA. Unit Packa można ściągnać ze strony projektu: Absolute Annihilation.

 

   Dziś na stronie projektu TA Spring ukazała się wiadomość że następna wersja TA Spring będzie przystosowana do łączenia się z serwerem PhoenixWorx. Dzięki temu gracze otrzymają możliwość gry na dużo lepszym i stabilniejszym serwerze niż dotychczasowy no i być może powstanie ranking graczy tak jak dla standardowej wersji.

      08.07.2005   - [Tocznet]

  Dziś mocniej zabiło serce wszystkich fanów Total Annihilation, rewelacyjnie grywalnego RTS'a (w trybie Multiplayer), lecz jak na dzisiejsze czasy już trochę trącącego myszką. Ale oto po wielu latach oczekiwań marzenie ogromnej rzeszy fanów tej gry, o nowej ulepszonej wersji gry, zaczyna się spełniać. Od dziś bowiem na łamach serwisu GameSpy zaprezentowano poraz pierwszy garść dotąd nigdzie nie publikowanych szczegółów i screenów z tworzonej właśnie przez firmę Gas Powered Games gry Supreme Commander - ideowego następcy Total Annihilation. Ilość udostępnionych materiałów o tej nowej grze jest naprawdę wielka, gdyż składać się będzie z cyklu 5 dużych artykułów opisujących poszczególne aspekty i kulisy powstawania gry (dziś zamieszczono 1 część). Zaprezentowano też ponad 50 grafik i screenów z gry co też jest ewenementem, gdyż przeważnie jak dochodzi do pierwszych publikacji o nowej grze, na łamach portalów internetowych, na początek rzuca się ze 2 - 3 obrazki na zachętę a potem "kapie się" co pewien czas dalszymi. Tym razem przywalono wieściami i danymi z "grubej rury" i trzeba przyznać, że efekt jest przytłaczający. Pierwsze wrażenia po przeanalizowaniu materiałów są naprawdę pozytywne i spokojnie można zakładać, że kroi się nam następny wielki hit , godny następca Total Annihilation, który swego czasu w 1997 r. mocno zatrząsł segmentem gier typu RTS. Niecierpliwych, którym język angielski niestraszny na stronę GameSpy Oczywiście na łamach naszego serwisu będziemy na bierząco zamieszczać najnowsze informacje nowej grze, a dziś dla zaostrzenia apetytu parę screenów z pola bitwy abyśmy wiedzieli jak to będzie wyglądało:

 

     

     

      18.06.2005   - [Tocznet]

  Parę dni temu na stronie twórców TA Spring ukazała się najnowsza wersja darmowej kontynuacji TA. Co najważniejsze, projekt zyskał wielu sympatyków wśród wielbicieli TA, dzięki czemu zaczeło powstawać doń wiele nowych map czy też konwersji co bardziej znanych i popularnych, a także konwersji do formatu TA Spring znanych Unit Packów Wszystkie te dodatki najlepiej jest pobrać z serwera File Universe . Dla nieprzekonanych do tej pory do tego "nowego TA" mogę nadmienić, że znajdziemy tam już przekonwertowane na format Springa takie znane mapy jak:

  • Comet Catcher
  • Core Prime Industrial Area
  • Expanded Confluence
  • Full Moon
  • Gods of War
  • Gods of War 2
  • Great Divide
  • Lava and Two Hills
  • Lava Highground (tu sie Bobo ucieszy :) )
  • Metal Heck
  • Metal Heck 2

Wszystkich serdecznie zapraszam do ściągnięcia i spróbowania rozgrywki w trójwymiarowym Total Annihilation, a z moich doświadczeń mówię wam, że też gra się całkiem ciekawie.

 

   16 czerwca na stronie TA Universe ukazała się bardzo ciekawa wiadomość, z której dowiadujemy się, że w sierpniowym wydaniu PC Gamera poraz pierwszy opublikowane będą dokładniejsze szczegóły na temat nowej gry opracowywanej obecnie w Gas Powered Games, tworzonej przez samego Chris'a Taylor'a (legendarnego twórcy TA z 1997 r jeszcze pod skrzydałami nieistniejącej już firmy Cavedog) noszacej tytuł Supreme Commander i już zwanej "ideowym następcą" Total Annihilation. Informacje te ukażą się również za ok 2 tygodnie na stronach portalu GameSpy, który otrzymał prawo do ich publikacji jako pierwszy. Dlaczego gra będzie nosiła tytuł Supreme Commander ? ... ano gdyż, niestety prawa do nazwy Total Annihilation ma inna firma - Infogrames, która jak na razie nie podejmuje żadnych działań by stworzyć godnego następce tej wspaniałej gry. A więc ... może marzenie wielu graczy w końcu się ziści ... wprzyszłym roku.

      02.05.2005   - [Tocznet]

  I stało się ... fani TA nie mogąc się doczekać godnego następcy swojej kultowej gry postanowili wziąść sprawy w swoje ręce i ... napisali Total Annihilation od nowa ... Brzmi to niewiarygodnie ale własnie pare dni temu ukazała się pierwsza wstępna wersja nowego silnika graficznego dla TA napisanego właśnie przez zapaleńców-amatorów, którzy się wypieli na skłucone korporacje olewające jak dotąd rzesze graczy czekających na Total Annihilation II. Ucieszyłbym się bardzo, gdyby cała historia zaczełą przypominać rozwój Linuxa, gdzie garstka zapaleńców parę lat temu stworzyła system operacyjny, którego burzliwy rozwój spędza teraz sen z powiek prezesom największych firm softwerowych świata. Czy tym razem tak będzie , zobaczymy ... na razie początek jest obiecujący. Nowe TA ma już całkowice trójwymiarową grafikę z (tu rewelacja !) interaktywnym terenem, na który oddziałowywują wybuchy pocisków. Grafika terenu jest naprawdę ładna i cieszy oko. jednostki są może trochę kanciaste ale silnik pisano w ten sposób by móc korzystać ze wszystkich jednostek stworzonych do tej pory dla TA. Nowy silnik nie ma już wielu ograniczeń z jakimi do tej pory borykali się modderzy. A więc nie ma limitu stron konfliktu !, nie ma limitu rodzaju jednostek dla każdej stron !, Zwiekszono znacznie limit rodzaju uzbrojenia dla pojedynczej jednostki (do tej pory max 3 rodzaje uzbrojenia), nie ma limitu dla rodzaju uzbrojenia (teraz można zaimplementować ze 100 rodzajów broni laserowej o różnorodnych właściwościach), zwiększenie liczby elementów, z których mogą składać się jednostki (poprawi się ich wygląd graficzny w końcu), a więc po prostu REWOLUCJA w porównaiu z tym co oferuje nam stare TA (w końcu gra ma już 8 lat !!!). Oczywiście na razie cały projekt jest w fazie początkowej, jest wiele w nim jeszcze do skończenia i poprawienia, (np. nie da się grać na razie w Skrimish bo nie ma napisanego samodzielnego AI dla gracza komputerowego) ale jest to już wielki postęp i dobry początek na stworzenie nowej jakościowo gry, która znów przyciagnie przed ekrany tysiące graczy na całym świecie. Grywalną wersję nowego TA można pobrać ze strony twórców projektu: taspring.clan-sy.com lub ze strony www.fileuniverse.com gdzie jest więcej dodatków i map przekonwertowanych do TA Spring. Poniżej prezentuje parę screenów dla zobrazowania nowych możliwości silnika TA.

     

     

      06.03.2005   - [Tocznet]

  Po długich bojach na nieśmiertelnym Marcelusie przyszała pora na zmianę krajobrazu. Ostatnio stoczyliśmy kilka bardzo ciekawych gierek na nowej mapie Highland Waters, która ma bardzo urozmaiconą rzeźbę terenu. Niestety mimo swych zalet mapka też ma parę denerwujących błędów i niedociągnięć. Np trochę niedopracowaną linię brzegową w niektórych miejscach, niezbyt sprawiedliwe rozłożenie zasobów metalu oraz to, iż oficjalnie jest tylko na 4 graczy. Stąd powstał pomysł żeby ją nieco zmodyfikować, dostosowując bardziej do naszych upodobań. Poprawek i przeróbek dokonał Tocznet. Poniżej zapraszamy więc do ściągnięcia nowej wersji mapy którą nazwano Highland Waters 8 v.2


      16.02.2005   - [Tocznet]

  Pomysłowość modderów nie zna granic ... ostatnio udało się zrealizować pomysł, który wydawał się dotąd nierealny do zaimplementowania w grze TA. Chodzi o możliwość budowania mostów nad wodą, między w miarę bliskimi brzegami. Ponieważ producent gry nie przewidział takich struktur (mówimy o mostach, które by można było samemu wybudować, a nie zaimplementowanych na stałe w mapie połaczeń miedzy brzegami) zrealizowanie tego pomysłu było bardzo trudne, gdyż należało jakoś stworzyć taką nową jednostkę/strukturę po której mogłyby poruszać się inne jednostki a przy tym pod nią mogłyby w miarę bezkolizyjnie przepływać okręty. Po wielu próbach w końcu autorowi o niku Zwszg udało się takie "coś" stworzyć. Po zamieszczeniu swojej pionierskiej pracy na forum TAUniverse zazwiązała się burzliwa dyskusja, dzięki której jego pomysł znacznie udoskonalono. Obecnie można już cieszyć się w pełni grywalną jednostką, którą buduje się w Arm & Core HoverPlant i po przetransportowaniu jej na odpowiednie miejsce "rozkłada się" ją jako most. Prześledzić można to wyraźniej na poniższym obrazku.


Poniżej najnowsza wersja jednostki mostowej. Po ściągnięciu należy ją wgrać do katalogu \cavedog\totala . Jednostkę należy testować na razie na "czystym TA" (TA+TA:CC+patch 3.1c). Po wgraniu powinna być dostępna jako nowa pozycja w Arm & Core HoverPlant.


 

   Przeglądając różne zagraniczne strony o TA natknołem się ostatnio na dwie fajne nowe mapki. Pierwsza ze strony Gundam Annihilation jest fantastyczną rendrowaną zieloną mapą stworzona w pełnym 3D programem Bryce i później przekonwertowaną do formatu .ufo co niestety powoduje, że mimo wielkości 16x16 "waży" aż 20 Mb


Drugą mapę znalazłem na stronie Design-X. Zwie się Highland Waters, jest w miarę duża, typu greenworld i ma bardzo ciekawą topografię umożliwiającą rozgrywanie dużych bitew zarówno lądowych jak i morskich.


 
 

   Inną ciekawostką jaką znalazłem podczas buszowania po zagranicznych stronach o TA jest nowy mod o nazwie TA: War At Sea. Ucieszy on wszystkich graczy którzy lubią wojnę na morzu, gdyż autorzy tego projektu przenoszą nas w ... czasy I Wojny Światowej i to skupiając się głównie na bitwach morskich. W modzie tym bowiem wspaniale i z pietyzmem zaimplementowano wiele okrętów tamtego czasu i co ciekawe udało się autorom stworzyć aż 4 grywalne frakcje w grze !!! (Anglię, Rosję, Francję, Niemcy) co naprawdę zasługuję na bliższą uwagę bo jak wszyscy wiemy w TA są dostępne normalnie tylko 2 strony. Mod jest jeszcze na razie w początkowej fazie rozwoju i sami autorzy zalecają raczej testowanie go w trybie scrimish, choć działa on też w trybie multiplayer co nam się udało przetestować razem z Mariuszem Balą. Podczas gry troche rażą pewne niedociagniecia ale ogólnie wrażenia są pozytywne, szczególnie wykorzystanie torped podczas gry oraz to, że celność jednostek jest zbliżona do rzeczywistych parametrów jakie miały okręty tamtego czasu. Poniżej prezentuję parę migawek z gry, a wszystkich którzy chcieliby trochę postrzelać sobie do pancerników zapraszam do działu "download" na stronie projektu.

 

 
 

  Przeglądając Forum dyskusyjne na stronie TAUniverse natknołem się na fantastyczne całościowe opracowanie o Total Annihilation. Opisano tam wszystko co dotyczy naszej kultowej gry, począwszy od wieści i plotek o TA 2, poprawnej instalacji TA, namiarów na wszystkie czynne publiczne serwery do gry dla TA, opisu najlepszych modów, konwersji, porad jak samemu tworzyć nowe jednostki, mody ,swoje nowe AI itd ... po prostu jest to moim zdaniem najlepsza skarbnica wiedzy o tej grze i prawdziwa Biblia porad, dlatego też każdy kto ma jakiś problem lub chciałby się czegoś więcej dowiedzieć o TA to powinien właśnie zacząć w tym miejscu. Niestety tekst jest po angielsku co dla niektórych będzie na pewno stanowić dużą barierę, dlatego chętnie przyjmę propozycję każdego, kto chciałby pomóc naszej społeczności i przetłumaczyć to wszystko na język polski, dzięki czemu moglibyśmy zamieścić te informacje również na naszej stronie.
 

      10.01.2005   - [Tocznet]

  Pod sam koniec zeszłego roku na stronie M.A.D. TA ukazała się najnowsza wersja jednego z najlepiej zrobionych technicznie UnitPacków do TA: Pakietu UTASP w wersji 5.0 Dodano parę nowych jednostek i budynków (Arm otrzymał np Orcone Gantry), zmodernizowano cechy niektórych (np spowolniono prędkość Tigera) co ma na celu bardziej zbalansować samą grę jednostkami Core vs Arm. Najnowszą wersję można ściągnać z linku poniżej


U.T.A.S.P. v 5.0

 

   Na stronie ProPlanet ukazał się nowy Territory Map Pack czyli zbiór najlepszych 10 map jakie grupa związana z tym portalem stworzyła w przeciągu 3 lat. Serdecznie zapraszam do jego ściągnięcia mimo, iż sam plik waży ok 30 Mb lecz zawiera kilka interesujących mapek, które mogą wnieść troche świeżego powiewu do naszych rozgrywek.
 

      13.11.2004   - [Tocznet]

  Dwa dni temu nasz bardzo aktywny kolega Bobo namówił nas abyśmy zainstalowali sobie testowo, niedawno wydaną nową wersję, dotychczas mało u nas znanego Unit Packa U.T.A.S.P. Już po pierwszej grze, w której wzieło udział sześć osób okazało się, że najnowsza wersja 4.0 tego Unit Packa jest dużo lepsza od używanego przez nas dotychczas TAUCP 2.2 . Stwierdziliśmy, że nowy U.T.A.S.P. zawiera wiele nowych ciekawych jednostek, które są naprawdę dużo lepiej technicznie zrobione niż podobne w TAUCP (są bardziej szczegółowe i lepiej wykonano ich animację) Poprawiono też niektóre cechy wielu jednostek i budowli co sprawia, że gra jest teraz bardziej urozmaicona i nasze stare oklepane strategie biorą w łeb. Nie ma już jednostek o dalekim polu widzenia co bardzo podniosło range lekkich jednostek straży przedniej namierzających wroga dla ciężkich dział i laserów jednostek uderzeniowych. Zmniejszono bardzo zsięg największego radaru co spowodowało, że znow bardzo ważną rolę odgrywać będzie budowanie wysuniętych przyczółkow i bitwy o nie. Do tej pory trzeba przyznać, że trochę rozleniwiał nas fakt posiadania super radaru dalekiego zasięgu, który pokrywał zasiegiem prawie całą mapę, co powodowało iż wystarczyło wybudować tylko jedną główną baze (z jednym super radarem) okopać się, zgromadzić troche wiecej jednostek i ruszyć na bazę wroga, bo miało się go zawsze na oku i wiedziało, gdzie się rozbudowywuje. Teraz tak się nie da, gdyż mając niewielki zasięg radaru nie wiemy co wróg kombinuje i z której strony szykuje główne uderzenie co wymusza teraz bezwzględnie na nas by wychylić nos z bazy i sprawdzić rozpoznaniem teren. Najlepiej jest oczywiście pokryć całą planszę kilkoma radarami w wysuniętych punktach oporu. (no bo jak same bezbronne radary postawimy to z reguły szybko zamienią się w dymiący złom o ile nasz wróg nie jest kompletnym nowicjuszem i ignorantem) O wielu innych zaletach nowego Unit Packa już nie będę się rozwodził, gdyż i tak większość naszych klubowiczów postanowiła, że teraz to on będzie dla nas obowiązującym. Dlatego też wszystkich zainteresowanych , którzy z nami chca grywać dalej, zapraszam na stronę autorów tego projektu skąd można go pobrać i więcej się o nim dowiedzieć: U.T.A.S.P. v4.0 Można go też ściągnać z uaktualnionego działu Download/Unit Packs
 

      11.07.2004   - [Tocznet]

  Po długich miesiącach oczekiwania wyszedł w końcu dość ciekawy mod Unreal Annihilation. Jest to konwersja znanej gry Unreal Tournament 2003 do świata Total Annihilation. Dzieki temu możemy brać udział w bitwach z widoku pierwszej osoby i po prostu kierować samemu pojedyńczymi jednostkami. Po więcej szczegółów zapraszam na stronę Unreal Annihilaton
 

      05.07.2004   - [Tocznet]

  Portal Strategie.pl przyjął do hostowania stronę o Total Annihilation: Kingdoms. Stronka jest wprawdzie jeszcze w fazie tworzenia ale już co nieco na niej można zobaczyć. Serdecznie zapraszam na stronę strategie.pl/kingdoms
 

      26.12.2002   - [Tocznet]
   Miłośników Gwiezdnych wojen zainteresuje zapewnie informacja, że ciągle rozudowywany mod do TA o nazwie Star Wars TA niedługo wzbogaci się o nowe jednostki. Będą one wydane w pakiecie Advanced Fighter Pack. Poniżej przedstawiam 2 screeny z nowymi jednostkami. Napomknę też, że niedawno ukazał się również pakiet z nowymi jednostkami lądowymi Droid Pack, gdzie jak sama nazwa wskazuje można znależc parę nowych robotów bojowych dla obu stron: Imperium i Konfederacji.

   
 

 
   Pojawiła się nowa wersja Pakietu TAUCP 2.3 . Poprawki do poprzedniej wersji sa niewielkie. Ponieważ jednak nasza społecznośc jest już znużona ciągłymi zmianami wersji postanowiliśmy, że na razie zostajemy przy wersji TAUCP 2.2 i zmienimy ja dopiero za 4-5 miesięcy (no chyba że wyjdzie jakaś rewelacyjna zmiana) Poniżej jednak przedstawiam pełny wykaz zmian jakie wprowoadzono dla wszystkich zainteresowanych.
(Część ważniejszych zmian przetłumaczyłem na polski reszta pozostała w wersji angielskiej - w końcu może was to zmusi do zainteresowania się jego nauką :) )

23rd Of December 2002
---------------------
2.3 - Small tweaks, new units and removals

Tweaks: Kbots
-------------
- Removed resurrection capability from both Arm & Core Commanders
- Increased Core Necro's speed and acceleration rate by 0.1 and 1.0 respectively
- Increased Core Grunt's armor (+300) and weapon damage substantially
- Increased Core Gemini's armor (+100)
- Increased Arm Fido's armor (+400)
- Increased Arm & Core Commander's weapon firing range (+20)
- Arm & Core Commander's "death" blast does a LOT less damage now. The damage towards commanders have been reduced to 1000 whereas normal units will take 3999 damage instead of the original damage of 9999.
- Arm Perforator's weapon reload time has been reduced drastically to improve this unit's anti-air capabilities. Its weapon reload time has been reduced from 3.0 to 0.7 with proper reduction in the damage done per shot.

Tweaks: Vehicles
----------------
- Lowered metal costs for Arm Merl and Core Diplomat (-50)
- Increased Arm Custodian and Core Heavy Const. Vehicle's metal cost (+500). Build times have been increased substantially as well (approx +10000).

Tweaks: Sea Units
-----------------
- Increased Arm Ranger and Core Hydra's speed (+0.5)

Tweaks: Structures
------------------
- Arm Annihilator's reload time reduced to 4 and doomsday machine's reload time reduced to 7.
- Core Immolator's weapon velocity increased by 100
- Reduced flak damage against Core Krow substantially to prevent Krow from being destroyed too easily.

Tweaks: Air Units
-----------------
- Arm Hawk & Vamp's armor and metal costs have been increased (+100)

Tweaks: Damage VS Superunits
----------------------------
- The following units will receive normal/default damage from units that can destroy superunits with ease:
- Arm Drake
- Arm Raptor
- Core Myrm
- Core Heretic
- Core Krogtaar
- Core Cougar

This simply means, the damage done to the abovementioned units will be the standard or default damage done to other units. No more, no less (damage).

Tweaks: Special Resistance
--------------------------
- Both Arm Raptor and Core Cougar now have special resistance towards bertha/intimidator/ vulcan/buzzsaw shells. It'll probably take approx. 44 DIRECT shots to destroy an Arm Raptor compared to the original 4-5 DIRECT shots. You can consider them as bertha/intimidator busters (term coined by Agent McHale in the TAUCP Forums).

New Units
---------
- Arm Phobos by M.A.D TA (Adv. Vehicle Plant) - Big Artillery with a BIG gun.
- Arm Shimmer by M.A.D TA (Adv Kbot Lab) - Cloakable Attack Kbot.
- Core Abolisher by Wormhole Productions (Adv Kbot Lab) - Armor Piercing Kbot.
- Core Humle by Scientific Design (Hovercraft Platform) - Heavly Armored Plasma Hovercraft.
- Core Bellester by M.A.D TA (Adv. Vehicle Plant) - Armored Artillery Tank

Units Removed
-------------
- Arm Lasher (Adv. Vehicle Plant)
- Core Bladewing (Aircraft Plant)
- Core M.A.K (Adv. Kbot Lab)
- Core Renegade (Hovercraft Platform)
- Core Loki (Adv. Vehicle Plant)

 

Poniżej upgrade z TAUCP ver. 2.2 do 2.3:

Taucp23upd.zip (8 MB)
 

 

      26.12.2002   - [Boogie]
   Do jakiegoś czsu na sieci krazy wiadomość, że Grupa Maxoverkill Mods wydaje dodatek do TA, który bedzie grany z perspektywy pierwszej osoby . Wiadomość ta ucieszy nie tylko spragnionych fanów TA, żądnych pięknych widoków FPP, ale i także fanów Unreal Tournament'a. Gra będzie opierać się na enginie tejże właśnie gry. Gracz będzie miał możliwość zbudowania bazy z podstawowych elementów jakie zajndują się w TA oraz będzie mógł "zasiąść za sterami" wybranych jednostek. Więc będzie uczestniczył w prawdziwej walce, a nie oglądał jak wysyła swoje jednostki do boju i patrzy jak się wybijają. Jak narazie autorzy wystawili na widok publiczny małą część swojego dzieła. Niestety musicie nacieszyć sie tylko tymi screenami. Aha, jeszcze dorzucę wam mały filmik pokzujący animacje działania Vehicle Plant dla strony Arm. Aby filmik zadziałał trzeba posiadać codecka Divx'a, tam to ściągniecie. Miłego patrzomka ;))))


     
  
 

arm_vehicleplantavi.zip (105 kB)
 

      28.11.2002   - [Tocznet]

   Zima idze ... u nas też ostatnio jakiś zastój ... starzy gracze nagle przestali grywać, to pewnie przez to że ostatnio ukazało się parę fajnych nowych gierek. Przyznam że i ja ostatnio cały czas pogrywam w Medievala - cholernie wciągająca gra i ... strasznie długa.... jedną kampanię gra się ponad tydzień (no chyba że nas zetrą z mapy wczesniej..) W Totalowym światku z nowości należy odnotować pojawienie się znów nowej wersji TAUCP 2.2 (zaczyna to być już nudne) oraz paru nowych modów. Po szczegóły zajrzyjcie na stronę www.planetannihilation.com bo mi się już nie chce tego przepisywać. Tyle w ten ponury wieczór wiadomości. Jako światełko w ciemnym tunelu odnotuje to iż powoli ludzie znów zaczynają się pytać kiedy zagramy jak kiedyś partię przynajmniej w 6 osób ... a to oznacza że ...

      06.11.2002   - [Tocznet]

   Niestety z przykrością informujemy, że zjazd w Łodzi został odwołany !

      03.11.2002   - [Tocznet]

   Po 3-tygodniowej przerwie nasz serwis znów ruszył. Mieliśmy problem z dotychczasowym serwerem dlatego musieliśmy przenieść stronę w inne miejsce. Obecnie jednak posiadamy dużo słabsze łącze co jak się prezkonacie zapewnie troche utrudni ścąganie większych plików z naszej strony. Mogę jednak was trochę pocieszyć że wciąż prowadzimy rozmowy i prawdopodobnie za ok. 3-4 miesiące będziemy podpięci do 2 Mb łącza. Jak więc widać nie sprawdziły się krakania co poniektórych dobrze nam "życzących", że pewnie "wycieli nas na stałe" .... jeszcze z 5 lat pewnie ta strona będzie miała rację bytu....a potem się zaobaczy....

 

   Pojawiła się nowa wersja Pakietu TAUCP 2.15 . Poprawki do poprzedniej prawie rewolucyjnej wersji 2.1 są też znaczne. O dziwo zwiększono np. pancerz radarów i ... wind generatorów. poniżej pełny wykaz w wersji angielskiej

Tweaks: Structures
------------------
- Reduced build times for both Arm & Core Nuclear mines
- Reduced Arm Ravager & Core Cauterizer's build time and metal cost while a missile is being charged
- Increased Arm & Core Wind Generator's armor (+90)
- Increased Arm & Core Radar Tower's armor (x3)
- Increased Arm & Core Floating Radar Tower's radar & sight distance, costs and build time. These two structures have new cloaking abilities as well.
- Increased Arm & Core Spoofer's radar jamming distance, metal cost and build time

Tweaks: Vehicles
----------------
- Reduced Core Absolutor's metal cost (-400)
- Reduced Core Pulsar's metal cost (-400) and increased energy cost (+3000)
- Reduced Core Siegfried's metal cost (-100)
- Improved Arm Big Fat and Core Little Brother's armor (+500)
- Increased build distance for Arm Custodian and Core Heavy Const. Vehicle (+30)
- Increased Core Flamer's armor (+350) and metal cost (+100)
- Increased Core Shodan's armor (+50) and velocity / unit speed (+0.1)
- Increased Arm Jeffy & Core Weasel's sight distance (+150)
- Increased Core Rapper's armor (+100)
- Increased Core Metron's energy cost (+3000)
- Increased Core Titan's build time (+5000) and reduced energy cost (-5000)
- Increased Core Gargoyle's metal cost (+200)

Tweaks: Kbots
-------------
- Arm Mouse is now using the same lightning bolt from Panther (less range and less damage)
- Increased Core Volca's velocity / unit speed (+0.2)
- Increased Core DarkSpawn's armor (+300)
- Increased Arm Invader and Core Roach's velocity / unit speed (+0.2) and metal cost.
Besides that, these two crawling bombs are now cloakable, making them more useful

Tweaks: Air Units
-----------------
- Reduced Arm Freedom Fighter and Core Avenger's energy cost (-500)
- Reduced Core Krow's metal cost (-600)
- Reduced Core Dragon's metal cost (-400)
- Reduced Arm Nightstalker and Core Hellraiser's metal cost (-2000) and weapon damage (-400)
- Reduced Core Stalker's energy cost (-5000)
- Increased Arm Atlas and Core Valkryie's armor (+100)

Tweaks: Sea Units
-----------------
- Reduced Arm & Core Aura's armor by half (almost)
- Increased Arm Skeeter and Core Searcher's sight distance (+150)
- Increased Arm Hulk and Core Envoy's armor (+200)

Tweaks: Hovercrafts
-------------------
- Reduced Core Adonis` armor (-500)
- Reduced Arm Wombat and Core Nixer's build time (-3000)
- Increased Arm Skimmer and Core Scrubber's sight distance (+150)
- Increased Arm Bear and Core Turtle's armor (+500)
- Increased Arm Lobber and Core Bombardier's build time (+2000)
- Increased Core Renegade's build time (+2000)

Tweaks: Miscellaneous
---------------------
- Reduced overall damage done towards super-units. Check the TAUCP Unit Descriptions for the updated damage values (in either the TAUCP Manual or the TAUCP Unit Descriptions doc/pdf)

Build Menus
-----------
- Rearranged Arm & Core Adv. Const Seaplane build menus
- Rearranged Arm & Core Adv. Const Vehicle build menus
- Rearranged Arm & Core Adv. Const Aircraft build menus
- Rearranged Arm & Core Adv. Const Hovercraft build menus
- Rearranged Arm & Core Const Hovercraft build menus
- Renamed Krogoth Gantry to "High Tech Gantry"

Nowe Jednostki
--------
- Arm Nova (Aftermath Design/Mayhem INC) - Heavy Sniper Kbot

Poniżej pakiet TAUCP ver. 2.15 w jednym pliku:

Taucp215.zip (19,4 MB)

      10.10.2002   - [Tocznet]

   Cześć Totalowa Braci ! Od dziś mamy nową szatę graficzna stronki. Zmieniliśmy dotychczasowa ponieważ chcieliśmy troche unowocześnić wygląd naszej strony jak i również przyspieszyć jej wczytywanie się, na co często narzekało wielu czytelników. Przepraszm Was, że jeszcze wszystko nie działa całkiem jak należy ale codziennie pracujemy (głównie Tocznet niestety ....) nad konwersją poszczególnych podrozdziałów. Do końca przyszłego tygodnia strona powinna już być całkiem gotowa. Jak zauważyliście przy tej okazji dodaliśmy parę nowych podroździałów. Wszelkie uwagi na temat nowej szaty strony, zmian i ewentualnych dostrzeżonych błedów proszę kierować na adres: tocznet@kki.net.pl.

 

   Wiele osób z niecierpliwością pyta mnie kiedy będzie następny zjazd graczy TA. Otórz, obecnie staramy się zorganizować następne TOTAL ANNIHILATION GAME PARTY w dniach 9 - 11 listopada prawie w samym centrum Polski czyli w Łodzi. Wszystkich zainteresowanych proszę o śledzenie postów w dziale FORUM.

      30.09.2002   - [Tocznet]

   Nasza gra ma juz 5 lat !!! . Tak, niestety czas szybko płynie. Równo pięć lat temu na rynku ukazała się TOTAL ANNIHILATION, który od razu stał sie hitem tamtych czasów. Szkoda tylko że tej próby czasu nie wytrzymał producent gry firam Cavedog, może wtedy szybciej doczekalibyśmy się TA 2. Pocieszeniem dla nas jest to, że TA 2 jest już w fazie pisania, jednak przez dalekowschodnią firmę, więc nie wiadomo czy będzie to gra która zadowoli fanów starego TA.

 

   Niestety z przykrością informuję, że zjazd w Stalowej Woli został odwołany. Dokładniejsze informacje znajdziecie w dziale FORUM, gdzie Kong opisał przyczyny jego odwołania.

      27.09.2002   - [Tocznet]

   Zapowiedziano ukazanie się następnej modyfikacji pakietu TAUCP do wersji 2.1

 

   Jako ciekawostkę odnotowujemy ukazanie się nowego Unit Packa zwanego Water World. Zawiera on 85 nowych jednostek typowych dla środowiska morskiego jak okręty, poduszkowce itp. Niestety nie jest on kompatabilny z obowiązującym u nas pakietem TAUCP.

 

    Niebawem nasza strona będzie miałą nową, nieco uproszczoną ale bardziej przejrzystą szatę graficzną. Zdecydowaliśmy się na ten krok by ułatwić naszym czytelnikom ławiejszy dostęp do zawartych w niej informacji.

      10.10.2002   - [Tocznet]

   Cześć Totalowa Braci ! Od dziś mamy nową szatę graficzna stronki. Zmieniliśmy dotychczasowa ponieważ chcieliśmy troche unowocześnić wygląd naszej strony jak i również przyspieszyć jej wczytywanie się, na co często narzekało wielu czytelników. Przepraszm Was, że jeszcze wszystko nie działa całkiem jak należy ale codziennie pracujemy (głównie Tocznet niestety ....) nad konwersją poszczególnych podrozdziałów. Do końca przyszłego tygodnia strona powinna już być całkiem gotowa. Jak zauważyliście przy tej okazji dodaliśmy parę nowych podroździałów. Wszelkie uwagi na temat nowej szaty strony, zmian i ewentualnych dostrzeżonych błedów proszę kierować na adres: tocznet@kki.net.pl.

 

   Wiele osób z niecierpliwością pyta mnie kiedy będzie następny zjazd graczy TA. Otórz, obecnie staramy się zorganizować następne TOTAL ANNIHILATION GAME PARTY w dniach 9 - 11 listopada prawie w samym centrum Polski czyli w Łodzi. Wszystkich zainteresowanych proszę o śledzenie postów w dziale FORUM.

      30.09.2002   - [Tocznet]

   Nasza gra ma juz 5 lat !!! . Tak, niestety czas szybko płynie. Równo pięć lat temu na rynku ukazała się TOTAL ANNIHILATION, który od razu stał sie hitem tamtych czasów. Szkoda tylko że tej próby czasu nie wytrzymał producent gry firam Cavedog, może wtedy szybciej doczekalibyśmy się TA 2. Pocieszeniem dla nas jest to, że TA 2 jest już w fazie pisania, jednak przez dalekowschodnią firmę, więc nie wiadomo czy będzie to gra która zadowoli fanów starego TA.

 

   Niestety z przykrością informuję, że zjazd w Stalowej Woli został odwołany. Dokładniejsze informacje znajdziecie w dziale FORUM, gdzie Kong opisał przyczyny jego odwołania.

      27.09.2002   - [Tocznet]

   Zapowiedziano ukazanie się następnej modyfikacji pakietu TAUCP do wersji 2.1

 

   Jako ciekawostkę odnotowujemy ukazanie się nowego Unit Packa zwanego Water World. Zawiera on 85 nowych jednostek typowych dla środowiska morskiego jak okręty, poduszkowce itp. Niestety nie jest on kompatabilny z obowiązującym u nas pakietem TAUCP.

 

    Niebawem nasza strona będzie miałą nową, nieco uproszczoną ale bardziej przejrzystą szatę graficzną. Zdecydowaliśmy się na ten krok by ułatwić naszym czytelnikom ławiejszy dostęp do zawartych w niej informacji.

   19.09.2002   - [Tocznet]

Prawdopodobnie w dniach 3,4,5,6 października w Stalowej Woli odbędzie się następny Ogólnopolski Zjazd Graczy Total Annihialtion. Wszystkich chętnych prosimy o śledzenie postów w dziale FORUM na ten temat. Stalowa Wola chce się widać odegrać za porażki na zjeździe w Katowicach :)

   14.09.2002   - [Tocznet]

Dwa dni temu ukazała się nowa wersja TAUCP tym razem z numerkiem 2.0 . Wprowadzono w niej bardzo dużo zmian zarówno w charakterystykach jednostek jak i nawet też w interfejsie startowym dzieki któremu w łatwy sposób możemy wyłączać poszczególne typy jednostek.

Poniżej pakiet TAUCP ver. 2.0 w jednym pliku:

Taucp20.zip (18,9 MB)

   04.09.2002   - [Tocznet]

Pojawiła się nowa wersja znanego modu TA World Domination. Dla tych co nie wiedzą co to jest to przypominam, że jest to odmiana TA w której wymieniono jednostki na typy obecnie stosowane w państwach NATO i Rosji, szczególny nacisk kładąc na jednostki lotnicze. Obecna najnowsza wersja tego modu posiada numer 2.0. Do niej należy też ściągnąć małego patcha poprawiającego pewne odkryte w niej błędy.

   04.09.2002   - [Tocznet]

Pare dni temu opublikowana zostałą nowa wersja 1.9 pakietu pakietu TA Units Compilation Pack. Pakiet ten stał się bardzo popularny i został nawet wydany w angielskojęzycznym piśmie o grach PC Gamer UK. Trwają jużnawet prace nad wersją 2.0 która bedzię posiadać moduł ułatwiający wyłączanie podczas gry wybranych jednostek. Do tego na forum dyskusyjnym tego pakietu poddano w dyskusję czy nie osłabić zdolności bojowych Fire/IceAngel's gdyż jest coraz więcej głosów, że jest to jednostka zbyt przewartościowana.
Z większych zmian w wersji 1.9 to usunięcie Tomcata z zaawansowanego lotnictwa Arm oraz Rexa z zaawansowanych pojazdów Core. Zmniejszono też o połowę siłę ognia super jednostek jak Arm Orcone i Core Karganeth's.

A oto link pozwalający ściągnąć najnowszą poprawkę:
(dogrywamy go mając już zainstalowaną wersję 1.8)

Taucp19upd.zip (4,1 MB) - upgrade do wersji 1.9

Poniżej pakiet TAUCP ver. 1.9 w jednym pliku:

Taucp19.zip (18,9 MB)

   01.09.2002   - [Tocznet]

Klęska roku !!!
Tweety pogromczyni Buszmenów

W piątkowy wieczór miała miejsce niesamowita wręcz totalaowa rozgrywka. W grze zmierzyli się z sobą Bobo i Tweety (Agusia) przeciw Kongowi, T0 oraz Gello (układ sił był więc 2v3 co raczej stawia ową dwójke graczy w niekorzystnej sytuacji). Gra toczyła się na mapie średniej wielkości jaką jest Painted Desert. Początkowe rozmieszczenie graczy ułożyło się fatalnie dla naszej dwójki, gdyż Tweety startowała z prawego dolnego rogu a Bobo w środku przy lewym brzegu, więc o wspólnej obronie nie było nawet mowy. Poczatek Tweety miała bardzo cięzki, gdyż była atakowana przez Gella który wystartował niedaleko na północ od niej. Wybudował tam swoją główną bazę i zaczął rajdy na bazę naszej przyszłej bohaterki. Przez godzinę musiała się cały czas bronić i okopywać, gdyż równocześnie Kong próbował zajść ją z lewej flanki ale dzięki przemyślanej obronie na szczęście nie zadał jej wiekszych strat, choć czasami główne budynki były w bezpośrednim zagrożeniu. Na reszcie mapy Bobo prowadził wojnę podjazdową z Kongiem i T0. Udało mu się wziąsć pod kontrolę lewą częsć mapy jednak nie udało mu się zdobyć bardzo ważnego strategicznie centralnego wzgórza, które zdobył i umocnił Kong budując tam wiele fabryk robotów, z których również szły groźne wypady na Tweety. Waga tego miejsca była kluczowa, gdyż wybudowanie tam bert praktycznie dawało kontrolę nad całą mapą. T0 budował swoją główną bazę w prawym górnym rogu i wspomagał Gella i Konga w bojach. Po mniej więcej 45 minutach gry Tweety tak już się okopała jak też z czasem rozbudowała swoją gospodarkę, że najpierw powoli zaczęła się odgryzać Gellowi a potem zaczęła sama robić wypady, które stawały się coraz skuteczniejsze w miarę pojawiania się większej ilości jej jednostek. Przy pomocy przysłanych przez Boba jednostek udało się jej zniszczyć pierwszą linię obrony Gella więc pojawiała się szansa zobycia przewagi na tym froncie i zniszczenia w dalszej perspektywie głównej bazy Gella.
Niestety po około godzinie gry stała się rzecz straszna. Bobo stracił połączenie z grą zostawiając na placu boju samotną Tweety. Udało się jej wprawdzie przejąć poleceniem .takecmd cześć jednostek Boba lecz ze względu na ogranicznie jednostek do 500 na garcza, o dziwo zniknęły wszystkie budynki dostarczające metal i energię jake miał Bobo oraz wszstkie fabryki robotów i pojazdów, a co najgorsze po radarach nie było ani śladu ! Uchowały się tylko liczne lekkie wyrzutnie rakiet (Pulverizer), którymi Bobo obłożył zdobytą częsć mapy, jednostki konstrukcyjne oraz ok. 20 Slasherów (lekkie pojazdy z rakietką). Najcenniejszą w tym ocalonym majątku była berta, którą Bobo wybudował tuż przed wylotem, zdolna razić centralne wzgórze na mapie.
Sytuacja więc po wylocie Boba zdawałoby się była dla Tweety beznadziejna. Wielu z najlepszych nawet graczy w takim położeniu przerywa dalszą grę, bo każdy totalowiec wie, że przy stosunku sił 2v1 przy średnio doświadczonych graczach-przeciwnikach wygranie z dwoma naraz dla nawet bardzo dobrego zawodnika graniczy z cudem i jest raczej daniem satysfakcji przeciwnikom popastwienia się nad nami. W tym wypadku stosunek sił wynosił aż 3 do 1 więc logika wskazywała, że dalsza gra jest po prostu bezsensowna tym bardziej, że przecież Kong i T0 uchodzą za starych wyjadaczy jedynie Gello jest nowicjuszem choć po wcześniejszych rajdach raczej można stwierdzić, że też już wie jak popędzic przeciwnikowi kota...
A jednak ... mimo tych wszystkich przesłanek stało się inaczej ! Tego po prostu nikt nie przypuszczał !!! Tweety przeszła samą siebie zadziwiając Totalowy Świat ... sama dokopała trzem !!! (ja ze wstydu na ich miejscu nie pokazywalbyn się przez miesiąc ) Pewnie nie wierzycie a jednak ... Oto jak dalej potoczyły się wypadki.
Po stracie sojusznika należało jak najszybciej zabrać się za gospodarkę i od tego zaczęła. Zaczęła na szybko odbudowywać dawną bazę Boba. Tweety ucieszła się gdy dostrzegła ocaloną bertę, ale nie wiadomo gdzie nia strzelać, trzeba było więc na szybko pobudować radary a najlepiej lotnictwo, którego do tej pory nie posiadała. Czas naglił bo przeciwnicy forów nie dawali ... chcieli na szybko skonczyć grę (chyba byli pewni swego...)więc zaczeli nękać ją rajdami w różne strony mapy. Teraz zaczął się wyścig z czasem. Po 10 minutach było już lotnictwo. Mały zwiadzik i już wiedziała jak wkurzyć Konga skutecznie okładając mu obronę na jego najważniejszym, centralnym wzgórzu. Zbudowana druga berta w bazie Tweety zaczeła też ryć bazę Gella. To był początek jego końca. Po ok. 2 h grania w końcu po licznych atakach chłopak musiał się troszkę przenieść w górę pod obrończe skrzydła T0. Ale nie długo cieszł się nowym miejscem, gdy tylko Tweety zaobaczyła na nowowybudowanym radarze kupę czerwonych kropek posłała mu ... atomowego całusa ..ostały się chyba ze 3 budyneczki ... potem zamienione w złom jednym z jej sprytnych rajdzików. Przeciwnicy popełnili chyba z braku rozpoznania strategiczny błąd. Zamiast skupić się na ataku na baze Tweety zaczeli odbijać tereny z lewej strony mapy a tu natykali się na masy Pulverizerów, które dziesiątkowały pojazdy wroga. W końcu część z tej obrony została zniszczona i prawie udało się im dojechać do nowo wybudowanej tam bazy (ale zostali zatrzymani czyniac niewielkie szkody) lecz stracili przez to kupę cennego czasu. Tweety w tym czasie wzmocniła się tam, pobudowała gospodarkę i sama zaczęła organizować swe niszczycielskie i bardzo przemyślane rajdy. Po wybiciu bertą większej części obrony na wzgórzu posłała w tamtejsze strony kilka ataków, dzięki którym zostały zniszczone wszystkie tamtejsze fabryki, z których Kong organizował swe rajdy. To niesamowite ale po ok. dwóch i pół godzinach samotnego grania Tweety zepchnęła swych przeciwników do górnego prawego rogu, gdzie zmuszeni byli solidnie się okopać. Następne półtorej godziny to nieustanne próby Tweety w zniszczeniu tego punktu oporu. Gra wymagała ogromnego skupienia, gdyż sama musiała opędzać się od prób wrogich wypadów, dbać o gospodarkę i organizować ataki na umocnienia. Teraz wszyscy postawili na lotnictwo. Wróg próbował parę razy zniszczyć ją uderzeniem atomowym ale zapobiegliwa dziewczyna zaopatrzyła się w antyrakiety. Czas płynął na ciągłych atakach obu stron. Raz Tweety raz oni przeprowadzali ciągłe ataki, tylko że ona miała wieksze sukcesy w tej próbie sił. Parę razy jej czołgi wjechały przez ogołocone wczesniej z obrony wzgórze i niezle namieszały im w bazie (udało się jej rozwalić nawet czołgami antyatomówkę a jej eksplozja zniszczyła pare okolicznych budynków). Wróg próbował zniszczyć jej bazę zmasowanymi atakami lotniczymi ale też poniósł porażkę. Tweety również już miała bardzo silne lotnictwo, którym dziesiątkowała lądowe ataki przeciwnika. Do ich bazy jednak na razie nie mogła się nim dobrać. Postawiła więc na masowy atak atomowy. Zaczęła silnie rozbudowywać potencjał atomowy licząc że przeciwnik zbuduje mniej antyatomówek lub straci ich trochę w celowych atakach lotniczych. Nie udało się tego jej zrealizować, gdyż po ok. czterech godzinach grania (była ok. 3:30 w nocy, a paria się zaczeła ciut po 23) wypadł z gry T0. Kong zwlekał z przejęciem jego jednostek, aż w koncu mu przepadły ( ... no troszkę ktoś temu pomógł...ale już po dłuższym czasie czekania.). Po wypadnięciu T0 sytuacja radykalnie się zmieniła. Okazało się że Tweety posiada ogromna przewagę militarna nad Kongiem (Gello chyba z rozpaczy opuscił grę ze 2 godziny wczesniej). Nie potrafił się obronić przed jej zmasowanymi atakami lotniczymi. Okazało się też, że nie ma antyatomówek co z zimnym wyrachowaniem wykorzystała zadzorna dziewczyna. Wystarczyły 2 odpalenia i większość elektrowni Konga poszała w pył . Potem już parę wyczyszczających ataków lotniczych i...było już po zabawie. Gra skonczyła sie o godznie 4 w nocy. Kong w rozmowie po grze skomentował ... a jeszcze na koniec ożeniła mi nuka...
I co by tu jeszcze powiedzić na koniec ... chyba tylko tyle ... nigdy nie lekceważ przeciwnika !

   14.08.2002   - [Tocznet]

   W dniach 17-18 sierpnia 2002 w Katowicach odbędzie się dwudniowy zjazd fanów Total Annihilation. Zjazd został zorganizowany specjalnie dla grupy ze Stalowej Woli. Będzie więc mecz Śląsk vs Stalowa Wola. Swój przyjazd zapowiedziała jednak również silna grupa z Poznania więc zapowiada się bardzo ciekawa impreza.
Przewidywani są następujacy gracze z poszczególnych miast:

  • Stalowa Wola : Kongking, Topiq, Zygixxx.
  • Poznań : Aguś, Lucas, Winmar, Jordi, Wookesh.
  • Śląsk : Adi, Bobo, Cezar, Cicio, Demiurg, Sojer, Tocznet, ZYC.

Na wszelkie pytana odpowiadają Tocznet (GG 290601), Bobo (GG 1925990)

   14.08.2002   - [Tocznet]

Niedługo zostanie zmieniona forma graficzna naszej strony. Stanie się bardziej nowoczesna, przejrzysta i szybsza w otwieraniu. Trochę odchudzimy ją ze zbędnych grafik i wodotrysków ale myślę że dla wygody wszystkich użytkowników. Rozbudowaniu ulegnie menu dzieki czemu szybciej będzie można dotrzeć do potrzebnych informacji. Dodane zostaną też nowe działy. Spodziewany termin zmiany za ok 2 tygodnie.

   14.08.2002   - [Tocznet]

Twórcy dobrze zapowiadjącego się modu TA Operation Barbarossa opracowali następne jednostki. Są to samolot radziecki Petlyakov Pe-2 oraz legendarną radziecką broń Katiushę

   08.07.2002   - [Tocznet]

Prowadzone są dalsze prace nad bardzo obiecującą konwersją TotalA o nazwie Operation Barbarossa. Tworzone są dalsze jednostki dla obu stron Niemiec i Rosji. Poniżej zamieszczam niektóre z nowopowstałych. Jak widać autorzy to znawcy historii gdyż jednostki są bardzo dokładnie odwzorowywane. Mozna więc liczyć, że ta konwersja TA zadowoli wszystkich miłośników II Wojny Światowej.

   
Panzer III i IV          Panzer VIII Maus


Polikarpov I-16

   
Rosyjski czołg JS-2             Czołg T-34/76 oraz T-34/85

   08.07.2002   - [Tocznet]

Ukazał się kolejny upgrade, tym razem do wersji 1.8 , pakietu TA Units Compilation Pack.

A oto link pozwalający ściągnąć najnowszą poprawkę:
(dogrywamy go mając już zainstalowaną wersję 1.7)

Taucp18upd.zip (4,5 MB) - upgrade do wersji 1.8

Poniżej pakiet TAUCP ver. 1.8 w jednym pliku:

Taucp18.zip (18,8 MB)

   08.07.2002   - [Tocznet]

Programiści związani z grupą Swedish Yankspanker Clan opracowywują nową wersję Demo Replayera tym razem w wersji 3D !!!. Dla nie wiedzących przypominam ze jest to programik dzieki któremu możecie odtwarzać nagrywane rozgrywki. Poniżej parę screenshotów jak wygląda TA w wersji pełnego 3D. Przyznam że dla mnie to zbędny wodotrysk no ale to już rzecz gustu. Więcej szczegółów znajdziecie na stronie Swedish Yankspankere.


   07.06.2002   - [Tocznet]

Wydano nową modyfikację TA pozwalającą na wybranie graczowi jednej z CZTERECH ras : Arm, Core, Rumand lub Rhyoss co do tej pory było niemożlliwe. Więcej szczegółów znajdziecie na stronie TA Fan Site. Te obie dodatkowe rasy, wykonane przez nieoficjalne grupy, znane są z dobrego dopracowania, przemyślanego zbalansowania potencjału jednostek oraz ich wysokiej jakości.

   03.06.2002   - [Tocznet]

W szybkim tempie posuwaja się prace nad ciekawą konwersja TA nazwaną Operacja Barbarossa. Przyznam, że będzie to chyba moja ulubiona odmiana TA, gdyż uwielbiam czasy II Wojny Światowej a jak do tej pory nie stworzono dobrego RTSa, który by właśnie pozwalał rozgrywać wielkie kampanie z tego okresu z wykorzystaniem wszystkich rodzajów broni tego czasu. Może autorom tego projektu uda się tego dokonać. Jak na razie przedstawili listę obecnie stworzonych jednostek głównie niemieckich. Oto one:

    [Czołgi, niszczyciele czołgów]
    Panzer II
    Panzer III
    Panzer V
    Panzer IV
    Panzer VI (Tiger I, Kingtiger, jagdtiger)
    Stug III
    Maus
    Jagdpanther
    Sturmtiger
    Hummel

    [Pojazdy gąsienicowo-kołowe]
    Sdkfz. apc
    Werfer

    [Czołgi przeciwlotnicze]
    Wilberwind
    Kulgelbliz

    [Pojazdy]
    Puma
    Sdkfz. armored car

Postęp prac możecie bezpośrednio śledzić na stronie Operation Barbarossa. Pozniżej przedstawiam następne zdjęcia wykonanych już jednostek:

  

   22.05.2002   - [Tocznet]

Następny kolejny upgrade pakietu TA Units Compilation Pack, tym razem do wersji 1.7 . Zmiany w stosunku do wersji poprzedniej:

Jednostki dodane
  • Core Macross (MAGMA) - Krogoth Class Kbot
  • Arm Rebel (MAYHEM) - Shielded Battle Tank (modified)
Jednostki wycofane
  • Core Omicron from Core Adv. Aircraft Plant
  • Arm Primus from Arm Adv. Aircraft Plant

A oto link pozwalający ściągnąć najnowszą poprawkę:
(dogrywamy go mając już zainstalowaną wersję 1.6)

Taucp17upd.zip (4,3 MB)

   16.05.2002   - [Tocznet]

Kto lubi Kosmiczną odmianę TA na pewno ucieszy się tym, iż ukazała się następna wersja pakietu StarWars TA. Dodano pare nowych jednostek i bardziej zbalansowano siły obu stron. Więcej informacji możecie znaleźć na stronie producenta. Nową wersję pakietu możecie oczywiście ściągnać z naszej strony z działu DOWNLOAD / NOWE JEDNOSTKI.

   07.05.2002   - [Tocznet]

Ukazał się kolejny upgrade, tym razem do wersji 1.6 , pakietu TA Units Compilation Pack.

A oto link pozwalający ściągnąć najnowszą poprawkę:
(dogrywamy go mając już zainstalowaną wersję 1.5)

Taucp16upd.zip (4,5 MB) - upgrade do wersji 1.6

   30.02.2002  

Bardzo się ucieszyłem, gdy przeczytałem tą wiadomość na stronie PlanetAnnihilation. Ukazała się nowa strona www, o nowej konwersji TA tym razem w stylu II Wojny Światowej i nosi ona nazwę TA Operation Barbarossa. Już można zobaczyć pierwsze screny z tej konwersji. Dla mnie miłośnika II Wojny Światowej oraz TA jest to wspaniałą wiadomość gdyż zawsze marzyłem o dobrej grze wojenej z tego okresu. O ile autor się postara może być to prawdziwy przebój bo już sobie marzę o wielkich ofnesywach i bitwach, zdobywaniu fortyfikacji, wielkich kampanii jak np. ataku na ZSRR .....

   28.04.2002   - [Tocznet]

Na stronie TA Units Compilation Pack zamieszczono dokładniejsze informację o następnym upgradzie do wersji 1.6 . Poniżej zamieszczamy listę zmian jakie nastapią w najnowszym updacie TAUCP.

Jednostki dodane
  • Arm Mouse (MADTA) - Cloakable Sniper Kbot
  • Arm Bolt Thrower (TAWF) - Tachyon Assault Tank
  • Core Omega (The Dojo / Conrad Units) - Artillery Battery
  • Core Mirage (Aftermath Design) - Wreckage disguised tank
  • Core Shodan (Mayhem Inc) - High Energy Laser Tank
Jednostki wycofane
  • Core Incinerator from Core Adv. Vehicle Plant
  • Core Slicer from Core Vehicle Plant
  • Core Thug from Core Adv. Vehicle Plant
  • Arm & Core Water Wing from Arm & Core Shipyard
  • Arm Marauder from Arm Adv. Vehicle Plant

   22.04.2002   - [Tocznet]

Ukazał się następny upgrade do TA Units Compilation Pack.

A oto link pozwalający ściągnąć najnowszą poprawkę:
(dogrywamy go mając już zainstalowaną wersję 1.2)

Taucp15upd.zip (5 MB) - upgrade do wersji 1.5

   14.04.2002   - [Tocznet]

Na oficjalnej stronie TA Units Compilation Pack zostały już ujawnione niektóre zmiany w jakie nastąpią w następnum upgradzie tego pakietu. A oto one:

  • Zastąpiono obecną Nano Tower wraz z Padem przez oryginalną Nano Towers która zostałą stworzona przez TAMMO lata temu.
  • Core War Machine będzie odporny na promienie paralyzera
  • Core Cougar będzie odporny na promienie paralyzera
  • Arm Cavalier będzie teraz strzelał z obydwu dział jednocześnie oraz otrzyma lekki laser jako drugą broń zamiast rakiet .
  • Będzie dodany Arm Drake - Very Heavy Assault Kbot do Arm High Tech Lab
  • Będzie dodany Core Krogtaar - Experimental Kbot II do Core Krogoth Gantry
Piniżej przykładowy screenshot z jednostkami z nowej wersji pakietu:

   07.04.2002   - [Tocznet]

Nasz kolega BOBO (Darek z Rudy Śląskiej) stworzył nową mapkę doskonałą do gry w 4 osoby. Dziś już ją przetestowaliśmy i ocena jej jest pozytywna. Powinna się przyjąć w naszej społeczności

A oto ona:

Bobo Green 25 (1 MB)

   04.04.2002   - [Tocznet]

Została wydana dokładna instrukcja i opis TA Units Compilation Pack uwzględniająca również poprawki z wersji 1.2 .

Taucp Manual (202 kB) - dokładny opis pakietu TAUCP

   02.04.2002   - [Tocznet]

Ukazał się nowy upgrade do TA Units Compilation Pack.

A oto link pozwalający ściągnąć najnowszą poprawkę:

Taucp12upd.zip (5 MB) - upgrade do wersji 1.2

   21.03.2002    - [Tocznet]

Na tą wiadomość wszyscy czekaliśmy ! Oficjalnie zostało potwierdzone, że koreański producent Phantagram Interactive pracuje nad sequelem Total Annihilation. Ukończenie Total Annihilation 2 przewidywane jest dopiero na czwarty kwartał roku 2004. Firma Infogrames (mająca pod skrzydłami zespół Cavedog Entertainment), wydawca gier z serii Total Annihilation jak do tej pory oficjalnie nie zajęła stanowiska w sprawie wydania TA 2.
No i w sumie można by się cieszyć z tego ale ... no własnie ... ale martwi mnie to, że producentem jest teraz jakaś firma dalekowschodnia, a nie jak do tej pory jej twórca Chris Taylor. No i jest jeszcze obawa jak oni zamierzają tą gierke zrobić .... Mój komentarz, który zamieściłem w jednych z list dyskusyjych na temat pojawienia się TA 2:
Jedynka Totala jest najlepszym RTSsem ale tylko w trybie Multiplayer. Nie ma w tej chwili gry strategicznej , która swą grywalnością dorównywała by tej grze. Fani TA czekają z niecierpliwością na powstanie TA 2 ale o ile zachowna bedzie zasada, że obecni twórcy skupią się na jak najlepszej grywalności a nie jak to jest w większości nowych gier, graficznych bajerach w trybie 3D. Jeżeli będą to próbowali zrobić jak Empire Earth, czy Earth 2150 to bedzie następna kicha, którą bedziemy się cieszyć dwa dni. Bo prawda jest następująca: w grach strategicznych pełne 3D to po prostu zwyka pomyłka !!!, bo zawsze podczas gry grający już po paru minutach nacieszenia się "zbędną" graficzką 3D przełączają sobie na maksymalne oddalenie i widok z góry bo inaczej tracimy kontrolę nad całością rozwoju sytuacji na polu walki. TA miało jako pierwsze zaimplementowane 3D ale jest to TYLKO widok z góry i to własnie było geniealne więc dla dobra tej gry tak powinno to pozostać !

   19.03.2002  

W dniu 16.03.2002 w Katowicach odbył się mini zjazd graczy TA. Udział wzieli: Bobo, Cezar, Demiurg, Martini, Sojer, Szczupak, Tocznet, ZYC, Vader. Impreza udała się znakomicie mimo początkowych drobnych kłopotów sprzętowych paru graczy ale w koncu udało się nam rozegrać kilka bardzo ciekawych i emocjonujących partii. 3 z nich dla ciekawskich oraz i w celach edukacyjnych zamieszczam poniżej. Graliśmy z Unit Packiem TAUCP v 1.1 W każdej grze uczestniczyło 8 graczy. Ten mini zjazd był rozgrzewką przed planowanym Ogólnopolskim Zjazdem TA w dniach 1-3 maja (prawdopodobnie odbędzie się w Poznaniu). Wszystkim zainteresowanym chcącym wziąść w nim udział zalecam więc teraz częściej odwiedzać naszą stronę, gdyż tu zamieścimy dokładne o nim informacje.

Zobacz sobie jak grają najlepsi:

gra1 (21 MB) - Mapa: Afrykańskie wzgórza, 8 osób
gra2 (35 MB) - Mapa: Afrykański step v.3, 8 osób, gra A
gra3 (23 MB) - Mapa: Afrykański step v.3, 8 osób, gra B

   14.03.2002  

REWELACJA !!! Pojawił się nowy fantastyczny nowy Unit Pack o nazwie TA Units Compilation Pack. Obecnie dostępny jest nawet w wersji 1.1 Rozegraliśmy już kilka testowych partyjek i stwierdzamy, że wniesie on świeży powiew do Świata TA. Polecamy go więc wszystkim miłośnikom TA tym bardziej, że pomyślano w nim o wspaniałej opcji zdezaktywowania i aktywowania go jednym kliknięciem myszki co jest niesamowicie przydatne dla graczy grających na światowych serwerach TA, gdzie obowiązuje tylko standardowa wersja gry.

Oto niektóre cechy tego dodatku:

  • Zawiera ponad 230 dodatkowych jednostek różnych rodzajów, różnych grup je tworzących.
  • Jest w 99% wolny od wcześniej występujących konfliktów między dodatkowymi jednostkami oraz błędów w ich działaniu podczas gry. (nic nie jest w 100% bezbłędne)
  • Zawiera Incorporates Switeck's TA Bugfix Version 1.6 Beta 8 (uważaną jako końcową)
  • Posiada ulepszoną, zrównoważoną grywalność z wieloma dodatkowymi jednostkami różnych grup twórczych
  • Zawiera Frontend Utility pozwalający włączyć i wyłączyć TAUCP, wybrać różne AI komputerowych graczy i ustawić startową wartość metalu i energii (nawet ponad 10000 metalu/energii!)
  • Posiada przyjemny i łatwy w użyciu program instalacyjny
  • Zawiera 4 jednostki grupy TA-Power (za ich pozwoleniem) - Arm Demolisher (Heavy Lightning Tank), Core Incinerator (Flamethrower Tank), Arm Deterrer and Core Scatterer (Rapid Fire Plasma Batteries)
  • Total Annihilation Units Compilation Pack bazuje na Total Annihilation Units Independancy Pack Version 2.1 stworzonym przez CyberKewl (czyli autora obecnego Packa)

A oto linki pozwalające ściągnąć sobie ten najnowszy Unit Pack:

Taucp10.zip (15 MB) - bazowa wersja 1.0
Taucp11upd.zip (4 MB) - upgrade do wersji 1.1

   12.03.2002  

Grupa TADesigners doniosła, że jej projekt stworzenia nowej rasy Joined Tribe został wykonany już w ok 98%. Na stronie ją opisującej możecie zobaczyć kilka obrazków nowych jednostek i dowiedzić się więcej o tej nowej rasie dla TA

   25.02.2002  

Grupa TA Arsenal Network wydała dwie nowe jednostki: Arm Logitech i Core F118. Więcej o nich dowiecie się na ich stronie.

   22.02.2002  

Star Wars: Total Annihilation wypuściła nowy dodatek do swej modyfikacji TA pod nazwą Walker Pack. Znajduje się w nim 15 nowych jednostek dla Rebel Alliance i Imperial Forces. Dodatek ten robi wielką furorę wśród społeczności graczy TA

W przygotowaniu jest inna modyfikacja Totala zwana TA Mechwars Conversion Podobno ma być również rewelacyjna więc zajrzyjcie na strone WWW twórców.